Find more about how to download movies online just using your browser.

Amante şi HR

Posted on September 18, 2007
Filed Under Distractie, Recruiting | 89 Comments

Mergând sâmbătă prin Plaza Romania, m-a pălit o idee care ar putea revoluţiona recrutarea de personal. Deşi eu sunt programator în viaţa de zi cu zi, îmi place să cred că sunt capabil să fac şi alte meserii la fel de bine.

Aşa, să vă zic ideea mea. Atunci când te uiţi în CV-ul unui om pentru a stabili dacă este bun pentru job, de fapt te uiţi doar la partea vizibilă a icebergului. Ceea ce de fapt te interesează cu adevarat este ce se află sub nivelul apei.

Să dau un exemplu. Cauţi un manager. Te uiţi la ce echipe a mai condus, ce studii are, ce il motivează, ce fel de personalitate are. BULLSHIT! Ar trebui să-i pui o singură intrebare: “Stimate domn, aveţi sau aţi avut mai multe amante simultan?”

Dacă răspunde da, el este omul de care ai nevoie! Să mă explic. Un bun manager ar trebui sa aibă următoarele calităţi:

Ce parere aveti? Nu este revolutionar? Astept comentariile voastre. Si daca credeti ca vă potriviţi în profilul asta, dati pe la noi :D

DISCLAIMER: Nici un manager de la noi nu are sau nu a avut amante :D

mcorlan

Comments

89 Responses to “Amante şi HR”

  1. Aura on September 18th, 2007 11:31 am

    iar tu Mihai nu ai potential de manager, nu? :P

    let me guess … nici nu-ti doresti :D :D

  2. Danutz on September 18th, 2007 1:24 pm

    nu am nevasta inca!
    dar daca va spun ca am luptat pe mai multe fronturi deodata ne intalnim la un interviu?

  3. tsk on September 18th, 2007 2:35 pm

    Daca omul reuseste sa jongleze mai multe femei deodata cred ca un post de manager l-ar dobori pentru ca tot ce ai mentionat s-ar duce de rapa.

    Ar mai avea omul nostru timp de femei, filme, weekend-uri romantice, si capacitatea de a termina la timp un proiect daca trebuie sa fie si manager? Nu cred!

    Mai mult, daca reuseste sa jongleze atatea femei, ce te face sa crezi ca nu poate sa jongleze si mai multi angajatori. Nu ma refer la lucru simultan ci la inselaciune si aparente.

    Un om neloial este un om pe care nu il vrei intr-o echipa in opinia mea; indiferent de toate calitatile pe care le-ar avea si care sunt interesant identificate de tine ;)

  4. Alex on September 18th, 2007 2:44 pm

    Intrebare pentru Aura: de unde ai stiut ca pe autor il cheama Mihai? Lumea e mica, dar nici chiar asa … :) )

  5. raluca on September 18th, 2007 2:52 pm

    Sincera sa fiu nu este o idee prea buna….nu ai de unde sa stii ca amantele sint multumite. Se poate sa aiba asa de multe tocmai pt ca nu isi programeaza timpul eficient si vrea sa fie sigur ca din citeva telefoane tot se alege cu ceva.
    Eu una ….nu as risca.
    Ar mai fi o problema…..din punct de vedere moral…tipul sta prost si cum si cu finantele, cum spuneai, trebuie sa se descurce nu as baga mina in foc ca nu “fuge” cu banii firmei. :D
    Numai bine.

  6. Joobs.ro Blog » Blog Archive » O singura intrebare on September 18th, 2007 3:14 pm

    [...] myadobe.ro Posted by admin Filed in [...]

  7. SoniX on September 18th, 2007 3:39 pm

    Sa nu uitam … Important e shi timpul cat a rezistat omuletzul in conjunctura respectiva. :)
    Un pic de manager am fost shi eu(sic) dar la un moment dat… Dar dupa 3 saptamani a trebuit sa “restructurez” activitatea din motive “personale” :P

  8. mihai corlan on September 18th, 2007 5:22 pm

    Dragii mei cred ca intr-adevar ca sa il angajez pe postul de manager ar trebui sa il pun sa renunte la amante si sa aleaga doar jobul. Astfel si-ar canaliza energia spre munca doar.

  9. del on September 18th, 2007 6:30 pm

    Un alt disclaimer :-)
    HR-ul Adobe Romania informeaza pe aceasta cale, ca angajatul care a scris postul nu face parte din nici o echipa de interviu. :D

  10. Adrian on September 19th, 2007 9:53 am

    Interesanta ideea. Din pacate cei care au mai multe amante sunt niste tipi varza rau de tot atat pe plan profesional cat si personal. Cum reusesc in asemena conditii sa atraga femeile pentru mine este un mister singura explicatie pe care o gasesc este ca exista pe lumea asta multe femei singure si disperate.
    In alta ordine de idei daca privim in jur o sa vedem cum indivizi “zero” atat pe plan profesional cat si personal o duc beton si au un succes nebun si in afaceri si la femei. De cate ori am fost pusi in postura sa cumparam un serviciu prost pentru simplul motiv ca nu am avut incotro sau de cate ori esti tratat cu sictir de un vanzator cand vrei sa cumperi un produs si cu toate astea afacerea merge inainte si chiar se extinde.

  11. Irina on September 19th, 2007 12:11 pm

    “DISCLAIMER: Nici un manager de la noi nu are sau nu a avut amante”

    Intrebare de programator: dar exista cumva manageri care
    * nu au acum dar au avut in trecut
    * au acum dar nu au avut in trecut?

    :D

  12. Alina on September 19th, 2007 12:37 pm

    Ok, si pe femei ce le-ai intreba? Daca au mai multe amante sau mai multi amanti? Sau femeile sunt neinteresante pentru asemenea posturi ?:P

  13. Bogy on September 19th, 2007 2:55 pm

    Cred ca a fost cea mai haioasa descriere a cerintelor unui job. Dar analizand atent, nu stiu daca ar putea fi gasita o fisura cu excepti celei mentionatemi sus, si anume ca ar trebui sa aleaga jobul in defavoarea sotiei si amantei/amantelor.

    P.S. Comentariul lui Adrian mi s-a prut putin rautacios, imi suna a om refuzat atat profesional cat si sentimental. Stiu multi oameni care nu-s deloc zero si care sunt in situatia de a avea mai multe amante si le merge si business-ul fantastic. Nu inseamna ca ii apreciez pentru lipsa de verticalitate privind familia dar pentru inteligenta in business si capacitate, da ;)

  14. Aura on September 19th, 2007 3:33 pm

    raspuns pentru Alex: il cunosc personal ca e de-al nostru :P

  15. Adrian on September 19th, 2007 9:45 pm

    raspuns pentru Bogy: In ceea ce ma priveste stau bine pe ambele planuri, problema este ca niciodata nu voi angaja in firma mea un om lipsit de moralitate si fara principii. Banii nu trebuie sa fie un scop in viata. Da am intalnit si eu genul de oameni care le mergea bine in business si aveau pe langa nevasta si cateva amante.S-a ales praful de ei, si-au pierdut si afacerea si au ramas si fara familie. Concluzia o tragi singur.

  16. Anca on September 20th, 2007 3:42 am

    Hmm… As putea sugera metoda departamentului nostru de HR? :)

  17. Anca on September 20th, 2007 3:44 am

    Hmm… As putea sugera metoda si departamentului nostru de HR? :)

  18. Silviu on September 20th, 2007 9:57 am

    ” DISCLAIMER: Nici un manager de la noi nu are sau nu a avut amante ” Prin chestia aia ai spus ca la abobe romania nu este nici un manager cu adevarat competent…

  19. mihai corlan on September 20th, 2007 11:42 am

    raspuns pentru Alina: nu stiu ce le-as fi intrebat pe femei :D Cert este ca si femeile pot fi si sunt managere. Imi lipseste perspectiva ca sa pot descrie situatia – cand candidatul ar fi o doamna. Dar promit sa ma gandesc si daca imi vine in minte o intrebare mai deosebita revin cu o continuare.

  20. alexelf on September 20th, 2007 1:09 pm

    cand cautati o informatie anume, chiar si despre numarul de amante al unui candidat la un job… frumosilor de la Adobe Romania va invit sa incercati Freedom 0800/390/391 – ghid telefonic gratuit de pe tel mobil…

    eu as intreba candidatul “care calitate va ajuta cel mai mult in relatia simultana cu cele 2 doamne pretioase?” si “la care ati renunta acum si de ce?”
    apoi am discuta despre bonurile de masa :)

  21. Silviu on September 20th, 2007 4:03 pm

    Ati dat de dracu toti managerii .. ;) Vine IO

  22. JB on September 20th, 2007 4:29 pm

    Mai multe amante de odata presupune o fire duplicitara capabila sa minta fara sa clipeasca.
    Experienta ne invata ca in timp e greu sa reusesti intr-un biz avind o fire duplicitara si umblind cu fofirlica, plimbind clientii. Desigur pe un timp limitat merge sa dai un tun da in timp clientii se prind (ca si amantele) iar rezultatul nu e tocmai pozitiv. De cealalta parte seriozitatea grija fata de client duce incet incet catre succes.
    Romania e o tara atipica unde inca se pot multe mai ales pe planul de afaceri si unde duplicitatea te ajuta sa obtii contracte etc dar in timp lucrurile se cern. Desigur se poate si o persoana serioasa la servici si aventurier acasa dar asta e altceva

  23. Cosmin on September 20th, 2007 5:00 pm

    Aura, unde as putea sa te prind sa te intreb niste chestii (o adresa de mail preferabil)? singurul mail pe care il am este cel de hr (sau romania@adobe) si pe ele am scris deja…nu ma mai risc sa mai scriu, ca nu vreau sa fiu catalogat ca SPAm-er

    Cosmin

  24. vicky on September 20th, 2007 5:32 pm

    Pentru Adrian si cei care au raspuns in linia “…problema este ca niciodata nu voi angaja in firma mea un om lipsit de moralitate si fara principii”:
    Mi se pare o atitudine putin puritana, ideea era capacitatea de a multumi mai multe femei, o chestiune de abilitate si nu de moralitate; daca unul are principiul ca monogamia e imposibila, reuseste sa-l aplice si e fericit asa, nu stiu daca e chiar de condamnat si nu poate fi un manager excelent.

  25. sorin on September 20th, 2007 10:52 pm

    Articolul este chiar interesant de studiat dintr-o perspectiva “academica” :) … s-a gandit careva sa faca un sondaj statistic?

    Totusi am gasit o implicare practica a acestei “teorii”, asta pentru cine si-ar permite sa o testeze in practica: poti sa elimini fara probleme candidatii care declara ca au avut(…) chiar daca spun adevarul sau nu – in amandoua categoriile sunt oameni sau laudarosi sau prosti.

    Ce n-as da sa vad si eu pe unul de la HR care sa poata pune intrebarea fara sa-l pufneasca rasul.

    PS. In final o mica intrebare: ce preferati o amanta terminata sau un proiect neterminat? :)

  26. acostin on September 21st, 2007 12:22 am

    Eu pot sa trag o singura concluzie din acest articol care are cele mai multe comentarii (26 incluzandu-l si pe asta). O sa o spun in engleza desi asta am observat ca declanseaza reactii adverse uneori: “Sex sells” :)

  27. Aura on September 21st, 2007 11:49 am

    raspuns pentru Cosmin: poti adresa intrebarile la hr-romania@adobe.com precum si la aserea@adobe.com

    asteptam mail-ul tau :) si multumim pentru comentariu

  28. Cum recrutam managerul ideal? « Cosmin Chiru on September 22nd, 2007 1:32 pm

    [...] 22, 2007 O insemnare interesanta pe Adobe Romania despre ce intrebare ar trebui adresata canditatului la postul de [...]

  29. alina on September 22nd, 2007 1:34 pm

    foarte tare!!:)) aveti adrese de mail ale vreunui manager??? sa vedem daca poate sa tina piept situatei……..:))

  30. job interview « Junior Blogger on September 25th, 2007 8:57 pm

    [...] amante simultan?” Dacă răspunde da, el este omul de care ai nevoie!” :) Explicatia? Pe blogul echipei Adobe [...]

  31. cucu on September 26th, 2007 3:03 pm

    Parerea mea este ca daca il angajezi faci o mare greseala, pentru ca va trebui sa se lipseasca de “placerile” lui pentru a se dedica noului job. Daca il lipsesti de singurul lucru pe care il face bine, si anume sa jongleze in viata personala, va esua ca manager, reciproca e valabila (daca si numaii daca) – inginerii stiu de ce.

  32. Tudor on September 27th, 2007 11:57 am

    Eu cred ca mai mult decat cele 2+ amante mai conteaza un aspect. Una din ele sa fie job-ul. Si cand vorbim de IT & SD, jobul este “una” din cele mai capricioase. De exemplu, nu cred ca m-am trezit foarte des la 3 dimineata, cheaun dupa doar 4 ore de somn, pt ca amanta/prietena vrea sa facem sex sau sa “discutam”, dar am facut-o de nenumarate ori pt ca aveam de lucru urgent la proiecte. Totul depinde de maestru, cum stie sa-si imparta resursele si sa “negocieze” cu fiecare parte.

    Ganditi-va ca celelalte femei (unele chiar cu o personalitate puternica) ajung sa accepte sa isi imparta barbatul cu “alta” care il acapareaza uneori si in timpul care ar fi trebuit sa ii fie acordat ei. Poate va mai aduceti aminte de bancul cu sotul care vine dimineata acasa si incearca sa se scuze ca a scapat in “lanul cu porumb” cu secretara, la care sotia ii raspunde taios: “Bullshit, bat pariu ca iar ai stat toata noaptea sa instalezi rahatu ala de windows”.

    Nu pot sa ma abtin sa nu ii raspund lui Adrian: daca refuzi din start ideea de a experimenta sau de a intelege, inseamna ca esti (sau ai fi) un manager obtuz si depasit, un manager trebuie sa incerce sa-i inteleaga pe toti din echipa si sa-i foloseasca la ce e mai bun fiecare. Parerea mea este ca cei care sunt cuminti si vin devreme acasa sunt cei care dau stabilitate si constanta echipei, iar “taurasii” (redbulls) dau energia care face diferenta.

    Pentru autor: Am dat si pe la voi, dar din pacate nu mi-ati pus intrebarea asta. Poate ca nu v-ati gandit atunci ;)

  33. Brisk Bait on September 27th, 2007 2:27 pm

    Dom’le, da, sunt de acord.
    Dar numai daca vine cu siviu’ de la fiecare amanta (si eu cred ca cel mai potrivit ar fi unul cu patru sau chiar cinci amante, daca are peste 1,90 si 85 de kile) asta pentru ca femeile corporatiszde nu rezista decat la un numar(hai doua, dar greu) si ala intre o discutie despre ultimul Inarittu, pilates si targeturi.

    Si de ce trebuie sa fie neaparat barbat, bey sexistilor, ca eu am cunoscut si doamne celibatare, 35-40, femei de anvergura si cu cojoneshi grei, care dupa ce ca aveau ca tovarasi de pat cate trei-patru indivizi masculi din specia aia comuna(poet-regizor-publicist-romancier afamat) erau in stare sa-ti traga niste stategii de dezvoltare cu perversiuni de murea concurenta.

    Si ca mergem pana la capat si sa nu discriminam minoritatile sexuale, dom’le, daca este gay, atunci musai sa fie gay de stanga pentru ca gay’i nazi sunt niste fake-uri, niste brutali care n-au sensibilitate si cultura detaliului. :)

  34. dora on September 27th, 2007 5:31 pm

    hmm, super idee! ar trebui inregistrata/brevetata:) e sansa hr-ilor sa mai scape de acreala intrebarilor de tipul: “unde te vezi peste tz ani”, “zi-mi 3 puncte forte”, bla, bla. Cah!
    Putem intreba ce sisteme de evaluare foloseste, daca s-a gandit la vreun sistem de management al carierei sau la vreun plan de succesiune + programe de recunoastere, motivare, etc-uri.
    Numa’ sa gasesc eu un om asa “nebun” incat sa-mi raspunda… :) :) tare fain ar fi!

  35. Cosmin on September 27th, 2007 11:04 pm

    1. incepand cu clasa a 11-ea (adica acum …. 7 ani), mi-am inselat mai toate prietenele. Nici una nu a ajuns sa afle. Am reusit sa ajung cu doua din ele la acelasi gratar….si nu s-au prins :D
    asta totusi nu inseamna ca vreau sa fac HR…doar ma laud.

    Aura…ti-am scris un mail….am primit ca raspuns un survey :( . macar spune-mi daca subiectul este “idiotic”….o sa ma prind ;)

  36. Marian on September 28th, 2007 7:15 pm

    Sunt perfect de acord cu tine! Ceea ce scrie omu in CV nu reflecta nici macar 50% ce fel de persoana e. Deci o abordare mai aparte ar putea spune mai multe despre persoana respectiva (nu neaparat cate amante a avut:)) )
    PS:as vrea sa manageriez vreo cateva fete deodata :) )

  37. sc on September 30th, 2007 1:19 am

    Era şi normal ca diletanţii de la Adobe România să-şi dea arama pe faţă, mai devreme sau mai tîrziu.

    Credeţi că aceasta este politica adoptată de Adobe, în calitate de companie multinaţională? Eu nu. Drept dovadă am să înştiinţez persoanele de la Adobe US asupra cerinţelor pe care le impuneţi celor care vor să lucreze la “voi” – nu de alta, dar chiar sînt interesant de părerea asupra acestui subiect a celor care vă semnează cecurile în fiecare lună.

  38. Cosmin on October 1st, 2007 9:51 am

    sc s-a cam trezit cu fata la perna azi….hai sa nu facem din blogul asta piata, da?

  39. croitoru mirela-dumitra on October 1st, 2007 10:49 am

    as vrea sa ma angajez si eu in aceasta companie ca am nevoie mare de finante ca am un copil de crescut va rog frumos cat mai repede

  40. del on October 1st, 2007 10:52 pm

    Sc, suntem de-a dreptul flatati ca la ora aceea inaintata tu erai treaz si postai comentarii pe blogul nostru. ;) Lasa-ma sa-ti dau cateva informatii din interior ca vad ca nu esti in clar cu tot ce se intampla pe blogul acesta. :)

    In primul rand, myadobe.ro nu este si nici nu-si doreste in viitor sa devina un blog corporatist pe care sa citesti raportul financiar pe trimestrul trecut sau ce viziune strategica are CEO-ul nostru pe urmatorii 5 ani. Pe acest blog, angajatii Adobe Romania isi exprima liber pareri si opinii, legate de viata lor personala sau profesionala. Blogul a fost creat pentru a da posibilitatea candidatilor Adobe si nu numai lor, sa afle lucruri despre noi, altele decat cele enumerate intr-un profil pe site-urile de joburi. Spune-mi, de cate ori nu ti-ai dorit, inainte sa iei o decizie legata de acceptarea unei oferte de job, sa ai mai multe informatii despre cum o sa fie acolo, ce o sa te astepte, cum sunt oamenii, etc. Lucrurile astea fac parte din cultura unei companii si se simt nu se spun. Feelingul acesta vrem sa-l transmitem candidatilor Adobe Romania.

    In al doilea rand, ce au dom’le politicile si procedurile unei multinationale cu dreptul la libera exprimare a angajatilor nostri? Nu stiu cum sunt ele setate in compania in care lucrezi tu, dar la Adobe Romania politicile sunt facute doar in scopul de a ne ajuta. Cand nu ne mai ajuta, le schimbam ;)

    Si nu in ultimul rand, simtul umorului este o calitate pe care o apreciem la candidatii nostri. Poate nu chiar la nivelul la care l-a dus colegul nostru cu articolul respectiv :) dar cu siguranta la un nivel care le va permite sa se integreze intr-un grup de oameni destepti si pasionati de ce fac. Si stii de ce zic asta? Toata atmosfera asta de fun si de libertate ne ajuta sa cream software-ul Adobe pentru care suntem platiti cu cecurile alea grase din US :)

    Numai de bine,
    del

  41. me, myself & nobody on October 1st, 2007 11:10 pm

    Ok, sa zicem ca ar exista aceasta intrebare intr-un interviu.
    Acum sa fim seriosi, cine ar raspunde la ea?
    Daca omu’ s-a chinuit atat sa tina ascunse acele relatii, de ce credetzi voi ca v-ar spune?

    Daca vine si spune, dupa cum mai zicea cineva, ori este laudaros or prost or minte. Asa ca … sa auzim de bine

  42. TrickyKid on October 2nd, 2007 3:42 pm

    Am fost la interviu la Adobe pe o pozitie manageriala si nu mi s-a pus aceasta intrebare, dar ca sa lamurim nedumeritii as fi interpretat-o ca pe o gluma si cred ca la fel ar face orice faptura dotata cu o capacitate minimala de a rationa.

    Si nu, nu lucrez la Adobe in urma interviului deci interventia este dezinteresata.

    Articolul da este un pic exagerat, am vazut oameni dati afara pentru jumatate din glume de acest gen. Ceea ce se intampla aici este doar o dovada de toleranta si de flexibilitate care nu are de ce sa le dauneze celor de la Adobe. Ca om tehnic, prefer o firma care nu se scandalizeaza daca nu port cravata si ciorapi asortati sau daca fac o gluma care nu este trecuta in regulamentul intern …

  43. ariana on October 2nd, 2007 4:10 pm

    God, este mesajul cu cele mai multe commenturi :)
    A fost verificata din nou vorba unui tip destept…sex sells:)

    Cea mai mare problema atunci cand ai sotz, amant si un job bun este timpul, in rest…no limit. Ma rog, asta este valabil la mine pentru ca sunt femeie si gandesc mai practic. Oricum, dragostea dureaza 3 ani, nu? :)

  44. Corina on October 2nd, 2007 6:37 pm

    myadobe.ro pare sa fie site-ul oficial al Adobe Romania. Asta e site-ul unde sunt postate slujbele, asta e site-ul unde trimit toate link-urile Adobe Romania. Posting-ul asta cu “Amante si HR” apare chiar pe pagina “Home” a site-ului.

    Ma indoiesc ca cei din SUA ar dori sa aiba imaginea companiei asociata cu asemenea comentarii; ma indoiesc si ca ar vrea sa angajeze oamenii atrasi de astfel de comentarii.

    Eu nu o sa instiintez pe nimeni nimic, dar mi-am facut o prima impresie despre Adobe Romania – una foarte proasta. M-a socat, literalmente, sa citesc asa ceva pe prima pagina din site-ul unei companii.

  45. Doru on October 3rd, 2007 2:46 pm

    Vad ca toata lumea vede intr-un barbat cu amanta(e) un om duplicitar, mincinos, imoral etc. Dar pun si eu o intrebare: daca acel om are relatii ‘pe fatza’ cu mai multe femei care sunt de acord cu acest lucru, si poate chiar le place ideea? (-:
    Desigur ca articolul trebuie tratat ca un pamflet si tuturor celor oripilati de acesta le sugerez sa incerce cu un laxativ … Ideea e interesanta si rezultatul e ca multi s-au amuzat si au mai uitat de griji, dovada si numarul mare de comentarii.

  46. pushila on October 10th, 2007 3:01 pm

    @corina: bucura-te de viata femeie, zambeste, uita-te dupa pasarele in parc, dupa un student cu blugii stramti, gusta o prajitura, un articol bine scris. Lasa socurile pentru serile in care iti vei descoperi sotul gustand secretara ca urmare a pudibonderiei tale exagerate.
    PS
    nu lucrez la adobe si nu stiu prea bine ce e ala, am ajuns aici din greseala si o sa plec rpd

  47. Laurentiu on October 18th, 2007 12:18 pm

    Excelente refractii. Au reusit sa penetreze suprafata de demarcatie dintre un mediu foarte transparent, sincer si profund adevarat, si un alt mediu, mai vascos/gelic/mucos/jegos/…, neomogen, plin de umbre/ascunzisuri/minciuni si falsitati. De ce au deviat de la directia initiala? Nu vi se pare normal ca normala la acest al doilea mediu sa devieze si razele de soare?

  48. Adina on October 23rd, 2007 4:42 pm

    Dupa cum ati pus problema, femeile ies din schema.Sau si noi avem potential in cazul in care am avut mai multe relatii desfasurandu-se in acelasi timp? Oircum, ideea mi se pare revolutionara, sunt curioasa cati sunt atat de open-minded incat sa isi aleaga personalul in functie de asta.

  49. Doru on October 31st, 2007 8:21 pm

    @Adina: nu neaparat se scot din schema femeile, doar ca nu putem compara dificultatea fenomenului. E mult mai usor pt o femeie sa ‘combine’ mai multi barbati deodata, doar ca putine isi doresc aces lucru. Din lipsa de spirit managerial oare? (-:

  50. Cristi on November 6th, 2007 12:23 pm

    un nebun arunca o piatra si zece destepti se chinuie sa o scoata.

    cel care a scris articolul s-a aberat (sau nu), a scris la misto (sau nu), e alegerea lui.
    daca s-a aberat (sau nu) la misto (sau nu) pe un blog cat de cat oficial treaba lui si a firmei la care lucreaza.

    si oricine cu cat de putina minte poate scrie o astfel de filozofie oricand si pe orice subiect. problema e doar sa nu devina lege de circulatie.

  51. cristi ot braila on November 20th, 2007 2:46 am

    Un tip nevasta si amanta/amante e dotat sigur si cu inteligentza emotionala, sociala… stie sa se conduca si poate conduce si pe altii. Angajati-l! Iar daca femeie… sariti primele etape ale inteviului si treceti deja la discutii despre bonurile de masa (oferiti 1/2 din cate puteti da de al prima strigare!) Succes copii!

  52. Rob on December 5th, 2007 11:39 am

    Eu am jonglat cu mai multe codane in acelasi timp, ma potrivesc descrierii facut de tine cu singura diferenta ca eu primeam cadouri( nu bani caci n-am fost peste).
    Chestia asta a tinut in Romania, in Canada insa este riscant caci muierile de acolo sint interesate rau de tot in casatorie mai ales dupa ce fatucile deveneau subit indragostite de ” scirbavnicul madular” astfel incit dupa ceva aventuri m-am cumintit si iata-ma casatorit cu o asiatica si la casa mea, hihi.

  53. » Blog Archive on December 14th, 2007 12:41 pm

    [...] Later edit: postul original de la care a pornit viralul pe MyAdobe [...]

  54. Flory on December 14th, 2007 1:23 pm

    “un nebun arunca o piatra si zece destepti se chinuie sa o scoata.”

    nu. zece numara cercurile ;) … presupunand ca piatra a fost aruncata in apa.

    Scuze, e offtopic … dar nu m-am putut abtine.

  55. Flory on December 14th, 2007 1:28 pm

    revenind la topic … a fost doar o idee. Am citit, am ras, am raspuns asa cum am crezut. Ne-am distrat cu totii despre tema subiectului. Nu e cazul sa ne incrancenam … sa fim seriosi, chiar daca glumim.

  56. Carina on December 14th, 2007 8:09 pm

    Sa inteleg ca se angajeaza doar manageri barbati? La femei cum se fac recrutarile? :)

  57. un trecator on December 14th, 2007 10:01 pm

    am citit post-ul asta la vremea aparitiei… frumos…

    anyway, motivul pentru care postez abia acum este acela ca am ajuns sa-l recitesc pe hotnews, astazi, sub semnatura faimosului orlando.

    am lasat un comment si pe orlando.ro, insa nu stiu daca va vedea lumina tiparului acolo. interesant faptul ca dl. orlando primeste e-mail-uri interesante pe care le publica sub semnatura proprie. super idee! sa tot scrii articole in halul asta! felicitari orlando!

    go adobe! am licente ;)

  58. Ultra-scurte | de ce? blog on December 15th, 2007 10:33 am

    [...] News 15 Decembrie 2007 9:22 Viralul de weekend vine de la un post de pe MyAdobe din [...]

  59. MaXSMaC on December 19th, 2007 7:11 pm

    Di daca ai avut amante sau ai mai multe simultan, crezi ca iti da cineva vreun post?
    Angajatorii nu stiu cum sa se fereasca de tine sa si le pastreze pe ale lor (cand aud asa ceva).
    Oamenii sunt invidiosi…

  60. ordinary joe on December 29th, 2007 4:36 pm

    Deci…people hold your horses. Aici s-au facut cateva greseli de intelegere a datelor esentiale…

    amanta…cand spui amanta spui O amanta, cea cu care iti inseli nevasta/prietena/iubita/partenerul oficial ca sa zic asa. Ideea de “mai multe amante, IN acelasi timp” e gresita in sine. Amanta e doar una sau nu mai e amanta.

    Bun…acum autorul replica: vroiam sa spun unul care “umbla” cu mai multe femei in acelasi timp. Poate face chestia asta. Ce nu poate face, si a facut in articol a fost sa-l infatiseze pe omul nostru comportandu-se cu prietenele lui alternative ca si cum s-ar comporta cu o amanta.

    To cut the long story short…imaginati-va o linie. La o extrema un sultan cu haremul lui, la cealalta un barbat iubitor, tata de familie si posesor al Unei amante.
    Cu cat numarul de femei care inconjoara un barbat e mai mare, cu atat scade si atentia pe care ajunge sa o dea fiecaruia. Daca sotul e atent, tine mine doua date de nastere, stie cele doua soiuri de flori preferate….sultanul probabil ca nici nu mai stie cum le cheama pe neveste.

  61. Marius on December 31st, 2007 11:22 am

    I have to say that I agree with Ordinary Joe.

    Ma abtin sa discut propunerea HR a autorului. Mi se pare cel mult amuzanta si cu un anume sambure de adevar, mai mult indirect, insa nu sunt sigur ca ea constituie un criteriu general valid sau prea solid. Nu sunt specialist, insa cred ca, pe langa abilitatile generale de manager (organizare, gandire distributiva, abilitati de monitorizare, rezistenta la stres, prezenta puernica, capacitate de decizie, claritate in conditii solicitante, etc.), cred ca exista mai multe tipuri de manager, fiecare cu un set de abilitati specifice, in functie de departamentul pe care trebuie sa-l administreze. Cred ca modelul meu managerial cel mai recent e Captain Sisko, de pe Deep Space Nine (Star Trek, pentru cunoscatori). Are verticalitate, fara sa fie plicticos sau rigid; e adaptabil, fara sa piarda moralitatea si datele esentiale ale problemei, si are sarm la femei, desi a iubit si a fost cu adevarat doar cu una singura. :D Desigur, nu e singurul model managerial valid si nici managerul ideal.

    Cateva persoane au spus ca “sex sells.” Adevarat, insa nu cred ca despre asta a fost vorba in toate aceste comentarii, ci mai degraba despre psihologia sexelor si, eventual, relatia acesteia cu domeniul HR. Asta e ceea ce a entuziasmat lumea care a participat cu opiniile personale.

    Parerea mea despre esenta relatiei dintre femeie si barbat (respect si pretuiesc femeia, de aceea o mentionez intentionat prima): Nu cred ca femeia sau barbatul sunt absolut monogami din fire, insa, pe langa nevoia naturala de diversitate, ei raman mereu fascinati de ideea de a iubi o singura persoana.

    Cred ca legea cantitatii in defavoarea calitatii e valabila. Daca o sa comparam femeia cu o gradina care are nevoie de ingrijire barbateasca, cu cat ai mai multe gradini, cu atat vei ajunge mai rar si vei petrece mai putin timp in fiecare dintre ele. Rezultatul: gradinile neingrijite suficient intra in paragina si, mai devreme sau mai tarziu, isi cauta un alt gradinar, mai dedicat, iar satisfactia ta nu poate fi in final decat una simbolica, “pe raboj” sau “pe hartie” (”Am umblat cu mai multe, sunt tare, sunt un seducator!”). Corect, poti fi seducator. Si pentru o vreme, femeia poate fi fericita ca a fost cucerita de un barbat seducator. Ii plac si ei din cand in cand jocul, idila, aventura, provocarea. Insa dragostea mai profunda are si alte nevoi care trebuiesc satisfacute, daca barbatul si femeia vor sa creasca impreuna, unul prin celalalt. E diferenta intre “a umbla cu o femeie,” a o incanta cu atentii temporare, si a o satisface complet, profund, a o face sa se simta iubita si implinita langa tine, ca barbat.

    …Binenteles, alta varianta e ca o gradina poate avea mai multi gradinari, ca in clasicul “O floare si doi gradinari” … insa nu stiu cati gradinari vor sa isi imparta gradina cu un altul. :-) )

  62. Cinderella on January 2nd, 2008 1:37 am

    Am citit si m-am amuzat. Am 40 de ani, sunt familista, am 2 copii. Nu mi se pare nimic imoral in articolul initial. E doar o descriere a calitatilor pe care ar trebui sa le aiba un manager. Multitasking facem foarte multi, in domeniul asta. E o parabola toata povestea si m-am gandit ca nu ar fi o idee rea sa-l trmit pe mail-ul firmei la care lucrez, dar cand am vazut ce polemici a starnit, m-am speriat un pic.
    Dar calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager de IT sunt punctate foarte bine. Cel mai mult mi-a placut ” Capacitate de a trata in mod egal subalternii si de ai face sa se simta speciali. Este un “natural talent”, cum s-ar zice! “. Eu am un manager foarte competent tehnic, o persoana deosebita, integru, onest, dar foarte putin comunicativ. Poate daca ar fi avut macar o amanta ( dar cred ca e “topit” dupa sotia lui) era ceva mai deschis. Glumesc, desigur.
    Oricum, felicitari Adobe pentru simtul umorului,

  63. tazman on January 23rd, 2008 11:50 am

    Abordarea e SUPERBA!
    Raspunsurile intaresc abordarea, dar…
    Managerul bun va avea in continuare timp pentru viata privata. Asta in mod sigur. In 2-3 ani inveti sa poti sa dormi 3-4 ore, iar un pic de organizare – pe ambele planuri – pot intr-adevar sa transforme ziua din 24 in 36 de ore.
    Ideea insa – nu stiu sub ce forma aplicata (!!!) – este chiar splendida si merita un pic de analiza mai atenta. Asta daca retinem, desigur, si un pic din nota de umor si ne orientam catre partea practica a polemicii iscate.

  64. BabyBrach on March 10th, 2008 9:34 pm

    I’d prefer reading in my native language, because my knowledge of your languange is no so well. But it was interesting! Look for some my links:

  65. ciprian on March 30th, 2008 1:25 pm

    ca tot zicea cineva ca ar fi copiat altii postu asta, tu de une l-ai copiat… l-am citit acu 1 an prin alte parti.

  66. mcorlan on March 31st, 2008 6:26 pm

    @ciprian Postul nu l-am copiat, este productie proprie. Ca angajati ai Adobe respectam propietatea intelectuala.

  67. Andrei Rinea on November 21st, 2008 1:58 am

    Ca amuzament e ok dar sunt curios ce parere vor avea cei de la centrala Adobe. Asa… doar de curiozitate. In caz ca mai lucreaza azi autorul/autoarea “mcorlan”..

  68. Adrian on November 21st, 2008 9:03 am

    “Centrala Adobe” :) telefonică sau cum ?

  69. manifest on December 8th, 2008 1:51 pm

    este aproape idilica situatia data, mai bine spus utopica…nivelul veniturilor in contextul dat ar trebui sa fie mult peste ceea ce un astfel de individ ar cistiga dintr-un singur job…in mod cert nu ar lucra doar pe un salariu de manager, fie el si de la Adobe :)
    altfel, extrem de amuzanta conotatia ;)

  70. Tudor on December 10th, 2008 2:47 pm

    Nu e bun. A crescut SCOPE-ul extra-proiectelor mai mult decat trebuie si si-a complicat viata.
    Daca gasea una singura, de calitate si cu bani , atunci era manager bun.
    qed

  71. iongion on January 7th, 2009 1:26 am

    Ole mama …

    :)

    Cine critica postul asta este incuiat, nu cred ca mccorlan este unul care sa agreeze ideea de amante privita ca atac la integritate … ce deduc eu cred ca se refera la abilitatea de a jongla cu situatii imposibile, nu cu minciuni, nu cu aberatii … evident ca postul ai fii putut sa-l intrebi la interviu, cu aceeasi releventa:

    “Cum impaci capra si varza” , asa … fara nici un fel de context, poate doar legat de aplicarea lui/ei la job.

  72. Gigi on January 9th, 2009 7:10 pm

    Frate, daca ai amante multe nu inseamna ca esti manager bun. Pe amante le intereseaza mai mult sa le dai bani de shopping (asta ca tot ti-a venit ideea in Mall… oare de ce??? :) ) ). Timp iti ofera ele si ceva in plus ;)

  73. adi on February 26th, 2009 11:57 am

    este amuzant punctul tau de vedere si in mod cert iti va creste rating-ul la acest post… ca deh… asa sunt romanii cu lipici la stiri tabloidice

    intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui acum la 5 luni dupa ce ai postat (timp suficient pt a cugeta linistit) este daca intr-adevar tu crezi ceea ce ai spus

    chiar crezi ca un bun manager este acela care e in stare sa tina 2 amante simultan? intr-adevar este un challenge si POATE o sa fie in stare sa se descurce in maniera asta si la serviciu DAR ce iti spune treaba asta despre caracterul lui?
    ti-ai lasa compania sau angajatii sau proiectele pe mainile unui astfel de individ?

    eu cred ca mai indicat este un angajat care a fost cu voi de la inceput sau de ceva vreme si care vrea sa faca o treaba buna in continuare si care pe plan personal are nevasta, rate la casa/masina/frigider, 2 copii la scoala (un baiat si o fata) care trebuiesc educati in moduri diferite si nevasta rasfatata si excursii, vizite la muzee, “quality time” cu familia si un blackberry care ii spune prietenos din 2 in 2 minute cam ce se mai intampla la serviciu
    just…think about it for a min
    toate cele pup :)

  74. Ghiorghita on March 3rd, 2009 1:51 pm

    Esti un baiat simpatic,dar chestia cu amantele este perversa rau.Poate nu sunt eu expert in HR dar am ceva experienta de viata la cei 30 de ani ai mei.Eu cred ca intrebarea legata de amante vine din adancurile corporatiei ADOBE care are specialisti in HR seriosi,cred eu.Este foarte rau sa ai un manager bun care are amante sau este cautat de femei si nu este insurat.Pe acel om nu-l prea poti lua in bete,pe de o parte ai nevoie de el ca este profesionist, pe de alta te mai lasa cu ochii’n soare ca trebuie sa mai aiba timp si de fata.Cam asta se intampla.In general se cauta manager destul de mocofan,eventual “baiat cuminte” care sa traiasca din salariu.Eu am avut o firma de software ,aveam un baiat tare bun ,banii l-au stricat sau asa era el si eu nu mi-am dat seama,de obicei oamenii nu se schimba si asta o pot spune toti managerii de pe pamantul asta si toti care au avut o afacere serioasa.Oricum toti managerii straini care vin in Romania isi fac amante,este clar am exemple cate vreti din toate domeniile,ei bani sa faca restu’ nu mai conteaza.
    Va salut pe toti!
    PS: Amanta nu e buna ca e rea de gura si n-are masura. :)

  75. dana on March 26th, 2009 11:31 pm

    Mini articolul este superb…o adevarata sclipire de geniu!!! Felicitari autorului..pe langa disputele starnite pe marginea subiectului cred ca a inseninat multe frunti (la urma urmei nu trebuie sa ne luam chiar atat de in serios). Cred ca micul ghid de interviu si in acelasi timp fisa de post este in acelasi timp si o critica la adresa profilului persoanei care ocupa postul de manager si care intr-adevar se potriveste cu profilul unei persoane cu mai multi/e amante/i.
    Ce sa spun…toata stima si respectul simtul critic si umorul sunt intr-adevar o combinatie mai rar intalnita.

  76. George Raul on March 30th, 2009 1:14 pm

    Genial !

  77. pHaraon on April 3rd, 2009 9:42 pm

    ha ha. Tare ideea, insa in ansamblu s-ar putea sa le trateze superficial pe toate(amantele) si atunci este doar un gigolo acel manager. :) He he experienta imi permite sa spun ca managerii acestia au si performante slabe, poate sunt doar niste mincinosi performanti!! -memorie buna (de altfel la ce e bun un manager care uita de pe o zi pe alta ce vorbeste) Oricum performanta adevarata e sa multumesti una (…macar) in loc de mai multe superficil tratate. Va dati seama la un interviu in loc de portofoliu cu proiecte la care a participat sau a lucrat, viitorul manager sa scoata albumul cu pozele amantelor, iar in asteptarea verdictului eventualii concurenti sa se intrebe unii pe altii “Tu cate ai avut? — hmmm eu numai 15″ ha ha..

  78. Gigi Contra on April 14th, 2009 5:14 pm

    Asta este o poanta mai veche pe care ai “transformat-o” intr-o idee care te-a “palit” subit. Puteai sa spui ca e un banc pe care l-ai auzit ar fi fost mai de apreciat postul tau. Succes nebanuit.

  79. spencer on April 17th, 2009 10:59 pm

    cred ca e doar “o piatra aruncata in apa de un nebun”. nu trebuie sa o scoata nimeni

  80. acritura on May 5th, 2009 8:17 pm

    … ai zis ca esti programator… evident esti pasionat de calc…. evident stai prea mult in fata calc. …. etc.
    ……………………………………….
    Un presedinte mai competent ca basescu inseamna mi multe elena udrea in functii cheie. good.

  81. Gogu on May 8th, 2009 11:46 am

    Funny … si cam atat. Daca un manager are timp sa aiba mai multe amante inseamna ca ceva nu e in regula … sa nu mai vorbim de calitatea intelectuala probabila a amantelor … probabil ca tot pe la acel nivel se ridica si calitatea intelectuala a angajatorilor sai …

  82. ovidiu popescu on May 20th, 2009 12:32 pm

    cati ofticosi!!

    bravo!

  83. Silvia on June 17th, 2009 12:31 pm

    vezi si de aia nu sunt toti HR :-) si tot de aia managerul roman are asa o tendinta de cheating :-)

  84. Carmen Meera on June 28th, 2009 1:24 am

    este incredibil cat de lunga este lista raspunsurilor la un subiect tabu si trendy: amantele & business. inedita cerinta. si asa este! trebuie sa fii foarte atent sa stii ce si cui spui..e obositoare minciuna. imi amintesc de un coleg de birou, odata, cand eram in mediul corporate. acest coleg traznit era atat de trist ca incurcase ceva detalii si se daduse de gol, o tipa ii gatise ceva exotic si il astepta acasa cu cina surpriza, o alta dorea sa vina cu ea la bunica la spital fix in aceeasi zi, la aceeasi ora si s-a incurcat in minciuni..si amandoua l-au parasit in cele din urma. e inedita analogia cu managementul si vechile strategii. este vremea noului, poate funky business, poate o abordare creativa, futurista care sa inspire si ajute in balanta sensibila viata personala & business..sau diamantul multifatetat numit viata ( prieteni, love, family, business, parintii, bunicii)..si tot asa..pana realizezi cine lipseste din viata ta. TU. Esti deseori prea ocupat cu ceilalti, cu business, poate cu iubita,iubitul, sotia, sotul, ..SI TU. Unde esti? Te- ai intrebat vreodata? Cine esti TU in toata aceasta viteza uimitoare a zilelor? De cate ori ai grija de tine? de cate ori ti-ai facut un cadou fara o ocazie speciala, tu tie..sau ti-ai acordat un somn bun cand ai avut chef sau nevoie? Ti-ai acordat ragazul sa respiri 10 minute pe zi in pauza de masa sau seara intr-un parc? sa te regasesti si sa simti ca esti? ca esti liber/a, creativ/a si fericit/a? cu prietenie, Carmen

  85. ionut on July 7th, 2009 1:45 am

    Lasa-te de functii manageriale…daca esti un programator dezvolta-te numai in programare…
    Munca cu oameni este foarte dificila…
    Alearga dupa un iepure…lasa HR issues to HR.

  86. Anca on July 10th, 2009 2:22 pm

    Auch! Am mai auzit aceasta dilema undeva! Cred ca este o gaselnita a unuei persoane care isi doreste sa fie suspectata de mai mult decat poate. Cred ca cei care afirma despre ei ca sunt in stare de asa ceva de fapt doresc doar sa atraga atentia asupra potentialului lor erotic pentru a fi cotati ” pe piata capitalului erotico-estetic” mai potenti de cat sunt
    No offense

  87. Eugen on August 15th, 2009 9:51 am

    Cred ca daca este dorinta se poate de gasit si multe alte intrebari la care un raspuns afirmativ (si onest) din partea potentialului manager ar insemna ca el este o persoana potrivita pentru post (multitasking, multa energie s.a.m.d). De ce autorul acestui topic a ales anume chestia cu amantele?

  88. Armin on September 11th, 2009 9:40 am

    cati oameni suparati … geesh

    Da cu teoria asta (perfect valabila), stiu cativa oameni de “sales” care ar trebui sa fie manageri perfecti ;) .

  89. Mihai Corlan on September 11th, 2009 9:48 am

    @Armin
    ;)

Leave a Reply